Om foreningen Akwamus Venner

Akwamu-logo

FORENINGEN BLEV DANNET I ÅR 2008

Vores forenings mærke er en adinkra. Dette kalder man sådanne symboler i Ghana, og til hver af disse knytter der sig et ordsprog eller talemåde. Vores Adinkra betyder: Hjælp mig og lad mig hjælpe dig. Vi synes at dette motto passer godt til det vi vil med vores forening. Foreningen blev dannet i 2008 da skolen i Akwamufie blev ødelagt af en orkan Samme år sendte vi den første af fem container med skolemøbler til Akwamufie, og vi har netop søgt om den 6. container. Fra 1. august 2012 til 30. november 2013 gennemførte vi projektet ‘En Ny Fremtid for Akwamu. Vi er nu næsten 100 medlemmer i Danmark og Norge (Enkeltmedlemmer og medlemmer af familier).

Kurt besøger Klanens ældste i Akwamufie

KURT FRANDSEN – HØVDING

Siden 1994 har Kurt Frandsen været høvding for udvikling i Akwamufie ned navnet Nana Amoako I. Han var en af initiativtagerne til foreningen.

Videoer fra Ghana på Youtube

MOGENSFALK INDVIET SOM HØVDING

I 2013 blev foreningens formand, Mogens Falk også indviet som høvding
for udvikling med navnet Nana Afriyie I.
Følg dette link og se videoen af hans indvielse: http://www.youtube.com/watch?v=JPIh7bVKRoE

Ghana Kort med flag indsat

AKWAMU OMRÅDET I GHANA